TEATR MUZYCZNY W GDYNI
Od 1988 roku występowała na scenie Teatru Muzycznego w Gdyni. Podczas spektakli dyplomowych w reżyserii opiekuna roku - Grzegorza Chrapkiewicza kreowała dramatyczną rolę Jewdokii Potapownej w „Zmierzchu" Isaaka Babla, a w „Andzie” objawiła swoją wszechstronność artystyczną, wykonując brawurowo piosenki Andy Kitchman i Ordonki.Na dużej scenie zadebiutowała w sztuce "Jesus Christ Superstar" jako apostołka u boku Marka Piekarczyka. Na Jej głosie opierał się też m.in słynny kultowy spektakl ”Les Miserables” wystawiany przez samego Camerona Mackintosha. Potem było wiele ról i wiele spektakli, takich jak m.in:
-
Dramatyczna rola Chawy w "Skrzypku na dachu", w reżyserii Jerzego Gruzy
-
Antonia w "Człowieku z La Manchy", w reżyserii Jerzego Gruzy
-
Consuela w "West Side Story" w reżyserii Tomasz Dutkiewicza i choreografii Jarosława Stańka,
-
Halineczka w "Żołnierzu Królowej Madagaskaru", sztuce wystawianej nie tylko na deskach teatralnych, ale również na antenie Teatru Telewizji
-
Dolly w "Operze za trzy grosze" reżyserii Jerzego Gruzy i inne.
TEATR MUZYCZNY W POZNANIU
W 1993 dostała angaż do prestiżowego Teatru Muzycznego w Poznaniu, gdzie grała główne role Daisy w "Balu w Savoyu" i Sally w "Me and my Girl" w reżyserii Daniela Kustosika. Publiczność i krytycy nie szczędzili słów uznania ze względu na trudność ról, łączących aktorstwo, taniec, śpiew oraz step.
TEATR SYRENA W WARSZAWIE
W 1994 roku za namową słynnego choreografa Jarosława Stańka, przystąpiła do castingu do roli głównej w spektaklu "Ludożercy" w reżyserii Z. Korpolewskiego. Rolę otrzymała i podjęła decyzję o przeniesieniu się do Warszawy. W Syrenie pracowała przez 4 lata, kreując w tym czasie wiele ról. Niezwykle cenioną przez krytyków i publiczność była też rola główna w farsie "Rozkoszna Dziewczyna" w reżyserii Barbary Borys-Damięckiej, gdzie występowała w roli Anetki u boku Jana Kociniaka, Bogdana Łazuki i Piotra Polka oraz Ofelii w spektaklu "Noc w Teatrze" w reżyserii M. Robaczewskiego partnerując m.in. Lidce Korsakównie .
W spektaklu "Poczekalnia" w reżyserii Z. Korpolewskiego nagradzana gromkimi brawami za wykonanie słynnej arii z opery "Carmen".
Zapraszana do udziału w Benefisach Hanki Bielickiej, Ireny Kwiatkowskiej, Jaremy Stępowskiego i Zbyszka Górnego
Przez wszystkie te lata występowała i doskonaliła umiejętności aktorskie u boku wielkich artystów takich jak m.in.:
Hanka Bielicka,Irena Kwiatkowska, Teresa Lipowska, Lidia Korsakówna, Alina Janowska, Zofia Czerwińska, Iga Cembrzyńska, Lena Szurmiej, Roman Kłosowski, Tadeusz Pluciński, Wiesław Drzewicz, Jan Kociniak, Bogdan Łazuka, Wiesław Michnikowski, Czesław Majewski, i inni.
TRASA KONCERTOWA PO USA
Wielkim zaszczytem oraz docenieniem warsztatu artystycznego Jolanty Mrotek było wybranie Jej przez Hankę Bielicką do elitarnego grona artystów i zaproszenie do udziału w trasie koncertowej po USA. Jolanta Mrotek występowała z zespołem gwiazd Teatru Syrena w spektaklu "55 kapeluszy Pani Hani".
TEATR ROMA W WARSZAWIE
W 1998 roku po długich i trudnych castingach ogłoszonych w całym kraju dostaje się do pierwszej produkcji Teatru Muzycznego Roma i kreuje u boku m.in. Janusza Józefowicza jedną z głównych ról - Irenę Roth, temperamentną arystokratkę. Jako jedyna otrzymuje równocześnie drugą pierwszoplanową rolę, wymagającą dużej sprawności tanecznej i wokalnej – Tess.
TEATR NOWY W WARSZAWIE
W 2001 roku dostała się do obsady Teatru Nowego.
Gra Ginę w spektaklu "Zagraj to jeszcze raz Sam" w reżyserii samego mistrza Adama Hanuszkiewicza.
TEATR SABAT W WARSZAWIE
Przez 14 lat dzierży niepodważalnie status wielkiej gwiazdy tego Teatru. Udziela wraz z mężem Jarosławem Grudzińskim (scenografem , architektem i współtwórcą teatru )wszechstronnej pomocy organizacyjnej a przede wszystkim artystycznej założycielce Małgorzacie Potockiej,korzystającej przede wszystkim z bogatego doświadczenia teatralnego Jolanty. Przez te wszystkie lata kreuje dziesiątki ról. Od Marleny Dietrich, poprzez Marylin Monroe, po Lady Gagę . Widzowie wielokrotnie podkreślali, że przychodzili do Sabatu ze względu na jej niesamowitą charyzmę i wszechstronny talent.Miała swoją publiczność i rzesze fanów,obdarowywana koszami kwiatów i niemilknącymi owacjami.
W 2014 r. ze względu na ciągłe problemy z wypłatami wynagrodzeń i notoryczne nieporozumienia z właścicielką w kwestii braku rozwoju teatru ,adwokat Jolanty złożył w jej imieniu rezygnację z pracy i wymówienie w trybie natychmiastowym.
CHRONOLOGICZNIE:
1990 – 1993 Solistka Teatru Muzycznego w Gdyni
-
„Skrzypek na dachu”, Chawa, reż. J. Szurmiej
-
„Człowiek z la Manchy”, Antonia, reż. J. Gruza
-
„Piosenki Lwowskie”, zespół, reż. J. Gruza
-
„West Side Story”, Consuella, reż. T. Dutkiewicz
-
„Opera za trzy grosze”, Dolly, reż. J. Gruza
-
„Les Miserables”, zespół, reż. J. Gruza
-
„Olivier”, zespół, reż. R. Roger
-
„Jesus Christ Superstar”, apostołka, reż. J. Gruza
-
„Pierścień i róża”, dama dworu, reż. J. Gruza
-
„Żołnierz Królowej Magadaskaru”, Halineczka, reż. J. Gruza
-
„Zmierzch”, Patapowna, reż. G. Chrapkiewicz
-
„Anda i inni”, A. Kitchman /Ordonka, reż. G. Chrapkiewicz
1993 – 1994 Solistka Teatru Muzycznego w Poznaniu
Role główne:
-
„Bal w Savoyu” , Daisy, reż. D. Kustosik
-
„Me and my girl” - Sally, reż. D. Kustosik
Pozostałe:
-
„Hrabina Marica”, Liza, reż. B. Czosnowska
-
„Student żebrak”, Bronka, reż. D. Kustosik
-
„Zorba” zespół, reż. D. Kustosik
1994 – 1998 Teatr Syrena w Warszawie
Role główne:
-
„Ludożercy”- Balangana, reż. Z. Korpolewski
-
„Rozkoszna dziewczyna”, Anetka, reż. B. Borys-Damięcka
Pozostałe:
-
„Królowa Przedmieścia”, Lila, reż. B. Borys – Damięcka
-
„Człowiek we Fraku”-partnerka Jacka Wójcickiego,reż.B.Borys-Damięcka
-
„Biedny B.B”, Panna H, reż. L. Szurmiej
http://www.e-teatr.pl/pl/realizacje/7971,szczegoly.html -
„Noc w teatrze”, Ofelia, reż. M. Robaczewski
-
„Poczekalnia”, Carmen, reż. Z. Korpolewski
-
„Książe i żebrak”, paź, reż. Z. Bogdański
-
„Kwiaty polskie” J. Tuwima, reż. M. Wysocki
-
„Tych lat nie odda nikt”, reż. Z. Korpolewski
-
„Rewia na luzie”, reż. Z. Korpolewski
-
„Piosenki lwowskie”, reż. Z. Korpolewski
-
„Benefis Hanki Bielickiej”, reż. Z.Korpolewski
-
„Benefis Jaremy Stępowskiego”, reż. Z. Korpolewski
-
„Irena do domu”, reż. Korpolewski
-
„Cafe pod Minogą”, reż. Z. Korpolewski
1998 – 2001 Teatr Roma w Warszawie
Role główne:
-
„Crazy for you”, Irena Roth / Tess, reż. W. Kępczyński, J. Józefowicz
Pozostałe:
-
„Wesoła wdówka”, Sylviana,reż. T. Wiśniewski
-
„Orfeusz w piekle”, Świta Plutona,reż. W. Kępczyński
2001 – 2002 Teatr Nowy w Warszawie
-
„Zagraj to jeszcze raz sam”, Gina, reż. A. Hanuszkiewicz
2001 – 2014 Teatr Sabat w Warszawie
-
„Serenada Księżycowa”
-
„Rewia moja miłość”
-
„Viva Małgosia”
-
„Pocałunki świata”
-
„Życie jest sceną”
-
„Witaj Europo”
-
„Rewia Forever”
-
„Hollywood na Foksal”
-
„Broadway-Foksal Street”
2014 Sala Kongresowa Warszawa
-
„My Fair Lady”, Pani Pearce reż. Darek Niebudek
2015 Teatr Impresaryjny
-
„Swing”, wg. Abelarda Gizy, Agata, reż. D. Niebudek,